Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden
Image courtesy of renjith krishnan at FreeDigitalPhotos.net

Digital kompetanse for alle i Lyngen

Vi tilbyr veiledning

Lyngen kommune har startet et prosjekt som skal ende opp med et fast veiledningstilbud for alle våre innbyggere i bruk av digitale løsninger. Covid-19 satte en stopper for kursing som var satt opp i prosjektplanen for våren. Vi åpner nå opp for en til en veiledning på rådhuset der du kan avtale tid for dette. Vi setter opp en avtale og følger smittevernanbefalingene.

Lyngen kommune har tatt i bruk flere digitale løsninger, og jobber også for å få på plass flere løsninger som skal hjelpe både oss og våre innbyggere til en raskere og sikrere saksbehandling og tjenesteyting. Men for å få maksimal effekt av disse er vi avhengige av at flest mulig vet hvilke løninger som finnes og kan bruke dem.

Inntil vi kan starte opp med felles kursing tilbyr vi hjelp eller veiledning en til en på følgende områder:

  • Bruk av nettbrett, smarttelefon eller datamaskin for å komme på internett
  • Lære å bruke e-post
  • Lære å logge inn på offentlige tjenester som krever bruk av MinID eller BankID
  • Bruk av kommunale digitale tjenester
  • Bruk av nasjonale digitale tjenester, som NAV og Skatteetaten m.m.

 

For avtale kontakt 

Hege Sørensen, tlf. 400 28 593

Publisert
Språk Norsk - NorwegianSpråk English - Engelsk