Veldig mange ansatte har ikke hatt tilgang til Visma for å kunne registrere timer eller fravær (egenmeldinger, permisjonssøknader eller ferie), men nå har vi fått på plass løsning slik alle ansatte kan logge seg på Vismaportalen hjemmefra.

For deg som ikke har brukt Visma før:
Forutsetningen for dette er at din epostadresse er registrert i lønnssystemet. Vi bruker fortrinnsvis den kommunale epostadressen, sørg derfor for at du har tilgang til den enten ved pålogging på office.com eller appen Microsoft Intune Firmaportal.

For deg som allerede har tilgang til Visma på jobbPC:
Du kan også logge deg på denne løsninga dersom du er hjemme eller på reise og ikke har tilgang til jobbPC eller VPN. Du må første gang bruke samme fremgangsmåte som beskrevet i brukerveiledninga.

Man logger seg på ved hjelp av BankID på denne siden: https://visma.lyngen.kommune.no/enterprise/

Brukerveiledning til hvordan du logger deg på med en kort intro til løsningen finner du her:
Brukerveiledning