Hopp til toppmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden
Velg språk: Bokmål English

INVITASJON TIL FORELDREGRUPPE I LYNGEN KOMMUNE

Vi ønsker å invitere foresatte til barn i aldersgruppen 0-6 år til ICDP- foreldregruppe.

(International Child Development Program)

Målet med ICDP er at foresatte skal få til gode samspill med barna.

Du får ingen ferdig oppskrift, men hjelp til å finne egne løsninger.

I foreldregruppene legges det til rette for å møte andre foreldre, dele erfaringer og drøfte gleder og utfordringer.

Forelder med barn

Barneverntjenesten i Lyngen kommune søker fosterhjem

Flere hundre barn står uten et trygt hjem i Norge.  Barnevernstjenesten har behov for flere omsorgsfulle fosterhjem. Barna som trenger fosterhjem, er like ulike som andre barn. Det de har til felles, er at de i kortere eller lengre perioder ikke kan bo hos sine foreldre. De trenger mye omsorg og å bli sett, hørt og forstått.
Vi ser etter en familie som vil være fosterhjem for en ungdom. Én av de voksne i familien vil ha oppdraget som hovedjobb det første året med frikjøp fra ordinært arbeid. Dere vil få opplæring, løpende veiledning og avlastning. Dere får utgiftsdekning og arbeidsgodtgjøring, samt pensjonstillegg.

hender med hjerte

Digital innbyggerveiledning

Vi tilbyr digital innbyggerveiledning på biblioteket hver onsdag mellom kl. 10.00-14.00!

Data og sikkerhet (security-g310c6e363 pixabay.com)
Språk Norsk - NorwegianSpråk English - Engelsk