Hopp til toppmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden
Velg språk: Bokmål English

Badebassenget på Lyngseidet

Badebassenget på Lyngseidet er åpen f.o.m mandag 29. april 2024

Svømming (Pixabay.com)

PRISUTDELING 2024

Hvert annet år deler Lyngen kommune ut kulturprisen. Denne kan gå til personer, lag eller organisasjoner som driver et omfattende kulturarbeid i Lyngen.

Kulturprisen har som formål å stimulere til kulturell, kunstnerisk og idrettslig utfoldelse. I 2023 ble prisen tildelt Lyngen hagelag.

I mellomårene (partallsår) deles det også ut en pris, og da med et gitt tema som skifter fra år til år.

For prisutdelinga i 2024 har levekårsutvalget bestemt følgende tema:

«Idrettens og friluftslivets ildsjeler»

Sommerbilde

SØKNAD PÅ KULTURMIDLER 2024

Det er nå klart for å søke om kulturmidler for 2024 for lokale lag og foreninger.
Søknadsfrist er torsdag 2. mai. Søknad må være levert kommunen eller være poststemplet senest nevnte dato.

Mørketidslys

HAR DU SKI OG STAVER DU IKKE LENGER SER NYTTEN AV?

Det er ikke bare bøker Folkebiblioteket i Lyngen låner ut. Vi har også et lager med utstyr til uteaktiviteter slik som telt, pulker, skøyter og noen ski. Det siste har det vært etterspørsel etter og vi skulle gjerne hatt flere ski, sko og staver å tilby barn, unge og voksne som ønsker å prøve seg på ski.

Lyngsalpene

Lyngen turtrim 2024

51 spennende turmål venter på deg!

Lyngen turtrim 2024

Kunngjøring av navnevedtak - kommunenavn på samisk og kvensk

Lyngen kommunestyre fattet i sak 82/23 vedtak om kommunenavn på samisk og kvensk.

Det samiske navnet for Lyngen kommune er Ivgu suokhan med kortnavnet Ivgu for Lyngen. Det kvenske stedsnavnet er Yykeân komuuni med Yykeâ for Lyngen.

Navnet kunngjøres ihht Lov om stadsnavn.

Kommunevapen med hvitt rundt2

Forbud motorferdsel i utmark

Vi minner om forbudet med motorferdsel i utmark. Dette gjelder bil, ATV, motorsykkel, traktor og andre motorkjøretøyer. Tillatelse til kjøring i utmark kan bare gis av kommune og Statsforvalter etter søknad

Fjelltur

Scooterløypa Lyngseidet

Scooterløypa på Lyngseidet stenger i dag pga. snømangel. Øvrige scooterløyper stengte 4. mai.

Snøscooter

Turkart møte 31.mai kl 19.30

Vi inviterer til turkartmøte  sammen med kommuneadministrasjonen 31. mai kl.19.30 på rådhuset på Lyngseidet. Møtet blir i kantina.

Ishavkysten friluftsråd
Språk Norsk - NorwegianSpråk English - Engelsk