Hopp til toppmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden
Velg språk: Bokmål English

Kunngjøring enerett tildelt Avfallservice AS

I kommunestyret 02.04.24 i sak 25/24 ble det fattet følgende vedtak:

1. Lyngen kommune bekrefter herved tidligere tildelte enerett til Avfallsservice AS. Eneretten gjelder utførelse av lovpålagte oppgaver med å handtere husholdningsavfall og slam.
2. Eneretten kan helt eller delvis videretildeles et annet offentligrettslig organ, dersom vilkåra for dette er oppfylt.
3. Vedtaket kunngjøres på kommunens hjemmesider

ingress_lyngentrappa_mørketidslys

VANNMANGEL - Lyngseidet vannverk

Melding fra Teknisk drift i Lyngen kommune til abonnenter Lyngseidet vannverk:

På grunn av lite tilsig til Lyngseidet vannverk oppfordres alle abonnenter på det sterkeste å spare på vannet. Dette innebærer at unødig forbruk som for eksempel oppfylling av badestamp/Jacuzzi, bilvask, frost-tapping og lignende ikke må forekomme.

Ta også hensyn til vannforsyningssituasjonen ved normal bruk slik at en ved dusjing og matlaging ikke forbruker unødige mengder vann. Anmodning om å spare på vannet er første steg for å unngå at vi må sone-avstenge vannforsyningen.

Lyngen kommune beklager ulempene dette medfører, og ber om forståelse da dette er en situasjon som ligger utenfor vår kontroll.

Kommunevapen med hvitt rundt2

Grunneiertillatelse til jakt på rovvilt

Det er åpnet for kvotejakt på gaupe i 2024. Jakta starter 1. feb. og kan pågå til utgangen av mars om ikke kvota blir fylt.

Det pågår derfor aktivitet med å få på plass grunneiertillatelser. Flere av grunneierlagene har tatt en runde blant sine medlemmer, og flere har samlet inn der det ikke finnes slike lag.

Lyngen kommune fikk laget et skjema for grunneiertillatelser sist det ble gitt kvote.

Skjemaet finnes ved å bruke linken under:

INFORMASJON OM FUGLEINFLUENSA Torsdag 20.07.23 - Lyngen kommune

Det er et pågående, større utbrudd av fugleinfluensa blant krykkjer og måser i Finnmark. De siste par årene har det kommet utbrudd året rundt i Finnmark. Trolig vil fugleinfluensaen være konstant til stede i årene fremover. Utbrudd som det vi har nå skyldes store ansamlinger av fugl. Per i dag er dette en dyrehelsesak inntil det er indikasjoner på noe annet, altså smitte utover fugler. Det har aldri vært påvist smitte hos mennesker i Norge, og risikoen for smitte fra dyr til mennesker i Norge vurderes som svært lav.

lege

Forbud motorferdsel i utmark

Vi minner om forbudet med motorferdsel i utmark. Dette gjelder bil, ATV, motorsykkel, traktor og andre motorkjøretøyer. Tillatelse til kjøring i utmark kan bare gis av kommune og Statsforvalter etter søknad

Fjelltur